JAVÍTÓVIZSGA FELADATLAPOK
GAZDASÁGTAN
Javítóvizsga témakörei
9. osztály
Témakörök:
1. Gazdasági alapfogalmak
Tananyag: Dudásné Maricza Margit - Poós Ferencné: Vendéglátó gazdálkodás tankönyv 13 - 31. oldal
· Veszteségszámítás
Tananyag: Sztruhár Krisztina: Vendéglátás és gazdálkodás szakiskolásoknak példatár 53 - 57. oldal
· Árképzés
Tananyag: Sztruhár Krisztina: Vendéglátás és gazdálkodás szakiskolásoknak példatár 115 - 136. oldal
10. osztály
Témakörök:
· Vállalkozási ismeretek
Tananyag: Dudásné Maricza Margit - Poós Ferencné: Vendéglátó gazdálkodás tankönyv 53 - 90. oldal
2. Árképzés
Tananyag: Sztruhár Krisztina: Vendéglátás és gazdálkodás szakiskolásoknak példatár 115 - 136. oldal
· Bevételelemzés, költség és jövedelmőség számítás
Tananyag: Sztruhár Krisztina: Vendéglátás és gazdálkodás szakiskolásoknak példatár 61 - 90. oldal
· Készletgazdálkodás
Tananyag: Sztruhár Krisztina: Vendéglátás és gazdálkodás szakiskolásoknak példatár 103 - 114. oldal
Kaposvár, 2019. június 21.
Szigeti Lívia Marianna
szaktanár
MATEMATIKA
Javítóvizsga témakörei
MATEMATIKA Szakközépiskola 9. évfolyam (9. B és 9. C osztályok)
- Műveletek racionális számkörben
- Hatvány, hatványozás azonosságai, Pitagorasz-tétel
- Egyenes arányossági feladatok
- Százalékszámítás
- Hosszúság, terület, térfogat, tömeg, űrtartalom, idő mértékegységei és átváltások
- Algebrai kifejezések; egyszerű, elsőfokú, egy ismeretlenes egyenlet megoldása
TESTNEVELÉS
Javítóvizsga anyaga
9. évfolyam ( A tanmenet által előírt tananyag)
Bemelegítő futás 3-4 perc ( folyamatos, lehetőleg megállás, séta nélkül)
Gimnasztika vezetés (6-8 gimnasztikai elem bemutatása)
Talajtorna ( 4-5 elemből összeállított talajgyakorlat)
Röplabda ( kosárérintés, alkarérintés, alsó és felső egyenes nyitás bemutatása)
Kosárlabda ( fektetett dobás)
Atlétika: 60 m, 800 m, 12 perces futás
10. évfolyam ( A tanmenet által előírt tananyag)
Bemelegítő futás 4-5 perc ( folyamatos, lehetőleg megállás, séta nélkül)
Gimnasztika vezetés (8-12 gimnasztikai elem bemutatása önállóan)
Talajtorna ( 5-6 elemből összeállított talajgyakorlat)
Szekrényugrás (Lányoknak kismacska, fiúknak nagymacska)
Röplabda ( kosárérintés, alkarérintés, alsó és felső egyenes nyitás bemutatása, dinamikus folyamatos végrehajtás )
Kosárlabda ( fektetett dobás, dinamikus folyamatos végrehajtás)
Atlétika: 60 m, 800 m, 12 perces futás
11-12. évfolyam ( A tanmenet által előírt tananyag)
Bemelegítő futás 5-6 perc ( folyamatos, lehetőleg megállás, séta nélkül)
Gimnasztika vezetés (10-14 gimnasztikai elem bemutatása önállóan, 4-8 ütemű gyakorlatok is)
Talajtorna ( 6-7 elemből összeállított talajgyakorlat)
Szekrényugrás (Lányoknak kismacska, fiúknak nagymacska)
Röplabda ( kosárérintés, alkarérintés, alsó és felső egyenes nyitás bemutatása, nyitás-fogadás, dinamikus folyamatos végrehajtás )
Kosárlabda ( fektetett dobás, labdavezetések, rövid és hosszú megindulás bemutatása, dinamikus folyamatos végrehajtás)
Atlétika: 60 m, 800 m, 12 perces futás
Kadarkút, 2019.06.20. Katona Péter
Élelmiszerbiztonság javítóvizsga témakörei.
1, Élelmiszer- biztonság
2, Élelmiszer-biztonsági veszélyek
-biológiai
-kémiai
-fizikai
3, Élelmiszer eredetű megbetegedések
-élelmiszer/ételfertőzés
-élelmiszer/ételmérgezés
4, Mikroorganizmusok ált. jellemzése
5, Fogyasztói érdekvédelem
minőségi kifogások -jótállás
-szavatosság
6, Tartósítás
Tartósító eljárások
-fizikai
-fizikai-kémiai
-kémiai
-biológiai
7, Ellenőrzési rendszerek
-ÁNTSZ
-NFH
-NAV
Élelmiszerismeret
9. osztály
Javító vizsga feladatlap
(Készítette: Bene Péter Norbert)
Tananyagtartalom:
Az élelmiszerek összetevőinek csoportosítása. A víz tulajdonsága az élelmiszerekben. A tápanyagok célja, feladata. A fehérjékkel kapcsolatos fogalmak. A szénhidrátok kémiai tulajdonságai. Az ásványi anyagok és a vitaminok hiányában fellépő betegségek. A mikroorganizmusok tulajdonságai és az élelmiszereket érintő elváltozások. A gabonafélék és a malomipari termékek jellemzői, tulajdonságai. A tej meghatározása, a sajtok csoportosítása, jellemzése példákon keresztül. A tojás részei. A természetes és mesterséges édesítőszerek felsorolása, előnyös - hátrányos tulajdonságaikkal.
0 - 50 = 1 (elégtelen)
51 - 70 = 2 (elégséges)
71 - 80 = 3 (közepes)
81 - 90 = 4 (jó)
91 - 100 = 5 (jeles)
Össz. pontszám:.................../ ..........................
számmal/ betűvel
Érdemjegy:...........................
Javító tanár:.......................................
Kadarkút, 2019. 08. ....